شنبه , اردیبهشت 1 1403

گذار از عصر قاجار به پهلوی بررسی می‌شود

dore10

بررسی دوره‌ی گذار از عصر قاجار به پهلوی، درونمایه‌ی دهمین دوره‌ی آموزشی-پژوهشی اندیشه‌ی ایرانشهری (نگاهی سیستمی به تاریخ اجتماعی معاصر ایران) است كه از سوي موسسه‌ی فرهنگی-هنری خورشید و با همکاری مرکز آموزشی علمی-کاربردی فرهنگ و هنر (واحد ۴۶) برگزار مي‌گردد.

«گذار از عصر قاجار به پهلوی» نام دوره‌ي تازه‌اي از نشست‌هاي انديشه‌ي ايرانشهري است که از محتوای آن حكايت دارد و به استادی دکتر شروین وکیلی برگزار مي‌شود.

دوره‌های آموزشی اندیشه‌ی ایرانشهری در قالب گام‌هایی یک ماهه (چهار نشست) و پیاپی برگزار خواهند شد. نگاه سیستمی که روش‌شناسیِ حاکم بر همه‌ی آثار و پژوهش‌های استاد مدرس این دوره است، به مخاطب این امکان را می‌دهد تا تمامی رخدادهای حوزه‌ی تمدنی ایران زمین را در بستری منسجم درک کند و با پرهیز از سیاست‌زدگی رایج در تاریخ‌نگاری‌ عامیانه، به لایه‌های ژرف‌تری همچون بافت جمعیتی، زبانی، فرهنگی و معناییِ تاریخ معاصر ایران زمین دست یابد.

هر دوره به صورت نشست‌های پژوهشی برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند برای بر عهده گرفتن طرح‌های پژوهشی داوطلب شوند تا نتایج کارشان در قالب مقاله یا کتاب منتشر گردد.

دهمین گام از اين دوره‌های آموزشی با عنوان «گذار از عصر قاجار به پهلوی»، شامل چهار نشست با سرفصل‌هاي «رضاخان سوادکوهی، از قزاقخانه تا تخت شاهی»، «به قدرت رسیدن رضا شاه»، «نوسازی از بالا و بازآرایی نهادها» و «تحول فرهنگ و ادب در عصر رضا شاهی» خواهد بود.

نخستین نشستِ این دوره در روز يکشنبه 12 بهمن ماه سال جاري، ساعت ۶ تا ۸ پس از نیمروز، در مرکز آموزشی علمی-کاربردی فرهنگ و هنر (واحد ۴۶) واقع در میدان انقلاب، خیابان جمالزاده شمالی، کوچه‌ی شهید محمد بزمه، پلاک ۲، طبقه ۲، کلاس شماره ۲۰۲،  تلفن : ۶۶۵۹۶۱۸۸ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای هماهنگی و نام‌نویسی می‌توانند با خانم امینی : 09372320765-02188260555 تماس بگیرند.

همچنین ببینید

دوره‌ی فلسفه و عرفان اردیبهشت ۱۴۰۳

دوره‌ی فلسفه و عرفان(در زمان – اردیبهشت۱۴۰۳)

دوره‌ی فلسفه و عرفان(در زمان – اردیبهشت ۱۴۰۳) دوره‌ی فلسفه و عرفان ۱) حکمت مغانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *