پنجشنبه , فروردین 30 1403

نگاهی سیستمی به تاریخ اجتماعی معاصر ایران؛ گام دوم

ایرانشهری 2

فروپاشی سیاسی ایران‌زمین (1170 تا 1220)

عنوان دومين گام دوره‌ آموزشی-پژوهشی اندیشه‌ ایرانشهری (نگاهی سیستمی به تاریخ اجتماعی معاصر ایران) است كه به تازگی موسسه‌ فرهنگی-هنری خورشید با همکاری مرکز آموزشی علمی-کاربردی فرهنگ‌وهنر (واحد ۴۶) برگزار می‌كنند.

«نگاهی سیستمی به تاریخ اجتماعی معاصر ایران» عنوان فرعی این دوره‌های پياپی است که از محتوای آن حکایت دارد و به استادی دکتر شروین وکیلی برگزار می‌شود.

دوره‌های آموزشی اندیشه‌ ایرانشهری در قالب گام‌هایی یک‌ماهه (چهار نشست) و پیاپی برگزار خواهند شد. نگاه سیستمی که روش‌شناسیِ حاکم بر همه‌ آثار و پژوهش‌های شروین وکیلی است، به مخاطب این امکان را می‌دهد تا تمامی رخدادهای حوزه‌ تمدنی ایران‌زمین را در بستری منسجم درک کند و با پرهیز از سیاست‌زدگی رایج در تاریخ‌نگاری‌ عامیانه، به لایه‌های ژرف‌تری همچون بافت جمعیتی، زبانی، فرهنگی و معناییِ تاریخ معاصر ایران‌زمین دست یابد.

این دوره به صورت نشست‌های پژوهشی برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند برای بر عهده گرفتن طرح‌های پژوهشی، داوطلب شوند تا نتایج کارشان در قالب مقاله یا کتاب منتشر گردد.

دومين گام از دوره‌های آموزشی اندیشه‌ ایرانشهری (نگاهی سیستمی به تاریخ اجتماعی معاصر ایران)  با عنوان «فروپاشی سیاسی ایران‌زمین (1170 تا 1220)»، شامل چهار نشست با نام‌های «نمونه‌ ایل‌ها، آل‌ها و چهره‌ها»، «ایران در بافت بین‌‌المللی پویایی قدرت»، «راه، نان و سیستم‌های ارتباطی» و «شرحی سیستمی بر جنگ‌های ایران و روس» خواهد بود.

نخستین نشستِ این دوره در تاریخ یکشنبه 4 خرداد‌‌ماه 1393، ساعت ۶ تا ۸ پس از نیمروز، در مرکز آموزشی علمی-کاربردی فرهنگ‌وهنر (واحد ۴۶)، واقع در میدان انقلاب، خیابان جمالزاده شمالی، کوچه‌ معینی، پلاک ۲، طبقه ۲، کلاس شماره ۲۰۲،  تلفن : ۶۶۵۹۶۱۸۸ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای هماهنگی و نام‌نویسی می‌توانند با خانم امینی : ۲۳۲۰۷۶۵-۰۹۳۷ و۸۸۲۶۰۵۵۵-۰۲۱ تماس بگیرند.

همچنین ببینید

روزه تکامل

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی(در زمان – فروردین ۱۴۰۳)

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی(در زمان – فروردین ۱۴۰۳) دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی ۱) دوره‌ی سوسیوبیولوژی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *