جمعه , فروردین 10 1403

فراز آمدن داریوش بزرگ بررسي می‌شود

Tarikh-Tamadoon-6

بررسی تاریخ تمدن ایرانی، درونمایه‌ی دوره‌ی تازه‌ی آموزشی-پژوهشی در موسسه‌ی فرهنگی-هنری خورشید است که با همکاری کانون معماران معاصر و به استادی دکتر شروین وکیلی برگزار می‌شود.

نام ششمين دوره از مجموعه دوره‌های تاریخ تمدن ایرانی «فراز آمدن داریوش بزرگ» است و مانند سایر گام‌های این دوره در قالب چهار نشست هفتگی پیاپی برگزار می‌شود. در این برنامه‌ی آموزشی دکتر وکیلی از زاویه‌ی نظریه‌ی سیستم‌های پیچیده به سیر تکامل تمدن ایرانی می‌نگرد و لایه‌هایی معمولا نادیده انگاشته شده مانند فرهنگ و سبک زندگی و جریانهای تحول بقا و قدرت و لذت و معنا را در بستر ایرانشهر ردیابی می‌کند.

دوره‌ی تاریخ تمدن ایرانی به صورت نشست‌های پژوهشی برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند برای بر عهده گرفتن طرح‌های پژوهشی داوطلب شوند تا نتایج کارشان در قالب مقاله یا کتاب منتشر گردد.
ششمين گام این دوره‌های آموزشی با عنوان «فراز آمدن داریوش بزرگ»، شامل چهار نشست است: «داریوش، فاتح مصر»، «ساختار جنگهای جانشینی سال 522 پ.م»، «جامعه‌شناسی تاریخی خیزش داریوش» و «بازآرایی شاهنشاهی هخامنشی؛ استانها و اقوام».

نخستین نشستِ این دوره در روز چهارشنبه 8 مهر ماه ۹۴، ساعت ۶:۳۰ تا ۸ پس از نیمروز، در کانون معماران معاصر واقع در شهرک غرب (قدس)، روبروی مرکز خرید میلاد نور، خیابان حسن سیف، کوچه دوم، شماره‌ی ۷، برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای هماهنگی و نام‌نویسی می‌توانند با خانم امینی : ۰۹۳۷۲۳۲۰۷۶۵-۰۲۱۸۸۲۶۰۵۵۵ تماس بگیرند.

همچنین ببینید

روزه تکامل

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی(در زمان – فروردین ۱۴۰۳)

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی(در زمان – فروردین ۱۴۰۳) دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی ۱) دوره‌ی سوسیوبیولوژی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *