سه شنبه , اسفند 29 1402

عرفان صوفیانه و حکمت مغانه (زمان کرانمند/ زمان بیکرانه)

موسسه‌ی فرهنگی- هنری خورشيد راگا برگزار می‌كند:

 

عرفان صوفیانه و حکمت مغانه

 

دكتر شروین وکیلی

 

زمان کرانمند/ زمان بیکرانه

 

نشست نخست: زمان کرانمند و تاریخ هستی

نشست دوم: حال، وقت و زمان بیکرانه

 

دوره‌ی شهریورماه

ساختار دوره: دو نشست کلاس و دو نشست پرسش و پاسخ که بر فضای تلگرام برگزار می‌شود.

آغاز دوره: پنجشنبه ۱۱ شهریورماه

 

روابط عمومی: ۰۹۳۷۲۳۲۰۷۶۵

زمان پاسخگویی روابط عمومی به پرسشهای احتمالی: ساعت ۲۱-۱۸

 

محتوا:

دوره‌ی حکمت مغانه و عرفان صوفیانه به بررسی نقاط اشتراک و تفاوت دو شاخه از اندیشه‌ی ایرانی می‌پردازد: تفکر فلسفی و عقلانی (حکمت) و ادراک شهودی و زیبایی‌شناسانه (عرفان). دعوی آن است که این دو در یک بستر کلان خردورزانه با هم اشتراک دارند و به پرسشهایی مشترک پاسخ می‌دهند. این زمینه‌ی مشترک در قالب سی پرسش صورتبندی شده که در هر ماه به یکی از آنها خواهیم پرداخت.

 

ساختار هر کلاس:

۱) دوره‌ها به صورت مجازی بر فضای تلگرام برگزار می‌شود. کلاس‌ها طی ترم یک‌ماهه بر گروه کلاس باقی می‌ماند و برای دانشجویان ضرورتی برای حضور در جایی یا رعایت زمانی برای دستیابی بدان وجود ندارد.

۲) هر دوره‌ی یک ماهه از چهار درسگفتار (یک هفته در میان، هربار دو نشست) و دو بحث و گفتگوی گروهی شبانه تشکیل یافته،‌ که استاد دوره در  دومین نشست برای رفع اشکال و پاسخگویی حضور می‌یابد. مجموعه‌ای از منابع درسی (کتاب، مقاله، فیلم، فایل شنیداری) هم در کنار درسگفتارها در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

۳) مباحث دوره‌های پیاپی ضمن ارتباط با هم، طوری تنظیم شده که استفاده‌ی جداگانه‌ی دانشجویان از هر ماه نیز ممکن باشد. یعنی سرفصل‌های هر ماه مستقل است و شرکت مجزا در هر  دوره و هر ماه ممکن است و نیاز به پیش‌نیاز ندارد.

۴) در صورت امکان (اگر بیماری کرونا مجال دهد) در پایان هر ماه یک نشست سه ساعته‌ی حضوری اضافه بر دوره‌های کلاسی برگزار خواهد شد که شرکت در آن برای دانشجویان همه‌ی دوره‌ها و مهمانان ایشان اختیاری و رایگان خواهد بود. محتوای این نشست با مباحث یک یا چند دوره‌ی ماه بعد پیوند خواهد داشت و همچون مقدمه‌ای برای آمادگی ذهنی دانشجویان عمل می‌کند.

 

پالایش گروه:

محتوای کلاسی در سراسر ماه بر گروه تلگرامی در دسترس دانشجویان خواهد بود. در پایان هر ترم ده ساعت پیش از آغاز دوره‌ی تازه، فهرست دانشجویان پالایش شده و. بدنه‌ی مطالب از گروه کلاس پاک خواهد شد و تنها ۱۰٪ محتوا باقی می‌ماند تا راهنمای دانشجویان نوآمده باشد.  دانشجویان باید مطالب مورد نظرشان را در زمان برگزاری دوره بردارند و در مهلت مقرر وارد دوره شوند. پس از پایان مهلت‌ها دیگر ثبت‌نام یا دسترسی به مطالب دوره‌ی پیشین ناممکن می‌شود.

 

شیوه‌ی ثبت نام:

به خاطر شیوع کرونا و بحران اقتصادی جاری در کشور، شهریه‌ی کلاس‌ها طی دو سال گذشته تغییری نکرد و برای سال ۱۴۰۰ هم تنها حدود ۱۰٪ افزایش می‌یابد، دانشجویانی که در یک ماه همزمان در چند دوره شرکت می‌کنند، به این ترتیب از تخفیف برخوردار می‌شوند:

الف) حضور در یک دوره: ۱۸۰ هزار تومان

ب) حضور در دو دوره: ۲۹۰ هزار تومان

پ) حضور در سه دوره: ۳۹۰ هزار تومان

ت) حضور در چهار دوره: ۴۸۰ هزار تومان

 

برای ورود به دوره‌ها این سه مرحله‌ را طی کنید:

۱) واریز شهریه به شماره کارت: 6104337894498383 یا شماره حساب بانک ملت شعبه دانشگاه تهران: ۴۰۲۷۴۶۰۳۴۹ به نام شروین وکیلی. مهلت ثبت نام در دوره‌ی تلگرامی تا ۱۰ ساعت پیش از آغاز دوره است. پس از آن فهرست‌ها بسته می‌شود و دیگر نام‌نویسی ممکن نیست. دوستانی که خارج از کشور زندگی می‌کنند، لطفا با یاری خویشاوند یا دوستی در داخل کشور از همین راه پرداخت را انجام دهند.

۲) ارسال کپی فیش یا کد رهگیری به نشانی تلگرامی: @sherwinvakili ، به همراه این اطلاعات: نام کامل/ رشته و مقطع تحصیلی/ شهر محل سکونت/ شماره‌ی تلفنی که با آن به تلگرام متصل می‌شوید/ دوره‌هایی که در آن ثبت‌نام کرده‌اید.

۳) پذیرش این قاعده‌ی اخلاقی که محتوای ارائه شده و بحث‌های دانشجویان را به بیرون از فضای کلاس منتقل نکنید.

 

همچنین ببینید

دوره زروان

دوره‌ی زروان(در زمان – فروردین ۱۴۰۳)

دوره‌ی زروان(در زمان – فروردین ۱۴۰۳) دوره‌‌های زروان کلاس زُروان، دستگاه نظری‌ایست متکی به سرمشق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *